Announcement

Collapse
No announcement yet.

Steffen`s Saab 9-5 SQ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Så har man jo dempa taket da, noe som virkelig trengs. føltes rimelig mykt, blir jo fort det når det er snakk om så stor flate som i en ganske stor stasjonsvogn.
    Gikk greit å få ut taktrekket, sånn så det ut under

Vaska godt og gikk over med siliconfjerner for å sikkre god heft for platene.
    La ett lag silent coat

Etterfulgt av ett lag Gladen Aero neoprene

Taket kjennes stivere nå og merker godt bare når jeg sitter å snakker inni bilen at akustikken er forbedret, hjalp også godt på for handsfree mikrofonen, orginal mikrofonen sitter i take forran ved midt speilet
    Fra jeg starta demontering til den var ferdig montert igjen brukte jeg rundt 4 timer
    Steffen Hammersgård
    Alpine - Mosconi
    Min prosjekt tråd

Comment

15" er på plass, Gladen SQL15 i lukket kasse, kassa er bygd i 22mm mdf med oppstivere og dobbel baffel/frontplate, suben er senket ca 1 cm i frontplata. Kassa er skrudd fast i bilen med 6 stk M8 bolter (3 på hvær side)

trekt opp gulvet og kassa i grå Comfort Suede
      Steffen Hammersgård
      Alpine - Mosconi
      Min prosjekt tråd

Comment

Hvordan låter denne da, sammenlignet med DD?
        Prosjekt SQ Audi A3

Comment

Det var et ganske rent bagasjerom

Hm, må se om ånden kommer over meg nok til at jeg lyddemper taket, husker fra en Volvo at det gjorde stor forskjell.
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Originally posted by hc_tk View Post
            Hvordan låter denne da, sammenlignet med DD?
            Har ikke testa så veldig mye enda, men førsteintrykket er at sammenlignet med dd 3518 i den kassa jag hadde i bilen fungerer denne mye bedre, bedre respons, og er mer musikalsk på en måte, og er ikke mangel på lyd trykk heller. Hadde hørt den skulle være bra, og hadde høye forhåpninger. De ble innfridd så til de grader, ble positivt overrasket, er i allefall første innrykket, må nok spille litt mer før den er sikkelig innspilllt og få ferdig 3 veis forran og justert før jeg kan si så veldig mye mer.
            Steffen Hammersgård
            Alpine - Mosconi
            Min prosjekt tråd

Comment

Originally posted by Defus View Post
              Det var et ganske rent bagasjerom

Hm, må se om ånden kommer over meg nok til at jeg lyddemper taket, husker fra en Volvo at det gjorde stor forskjell.
              Blir vel kansje noe mer i bagasjerommet, men liker litt den cleane looken det har nå, har tenkt å trekke sidene også så det blir enda mer enhetlig.

Dempe taket anbefales på det sterkeste, har gjort det i de siste bilene jeg har harr og effekten av et dempet tak er undervurdert hos de fleste :-)
              Steffen Hammersgård
              Alpine - Mosconi
              Min prosjekt tråd

Comment

Det hjelper ikke bare mot lyd, men om vinteren isolerer det bilen også, mere komfortabel temperatur i bilen
                VW Golf 4
                Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                Simen Sormbråten

Comment

Originally posted by simso View Post
                  Det hjelper ikke bare mot lyd, men om vinteren isolerer det bilen også, mere komfortabel temperatur i bilen
                  Har akkurat flyttet til Finnmark og innlandskulde, så dette er egentlig det som gjør at jeg helst burde gjøre det
                  [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd

Comment

Originally posted by simso View Post
                    ikke bare om vinteren blokerer en del varme fra sola om sommeren ogsaa
                    Steffen Hammersgård
                    Alpine - Mosconi
                    Min prosjekt tråd

Comment

Hadde glemt alt dette, må gjøre dette neste gang jeg får ånden over meg

Comment

Working...
                      X